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 ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Wed 1 Dec - 13:42

merci pyth
en faisant comme dans ce code on arrive a ne plus a voir de probleme de viewpoint au lancement de monde dans deepmatrix :

http://costoso.net/tas_wrl/tas.wrl

franchement je comprend pas pourquoi
je constate que ca marche
donc je vais copier coller
------------
Thanks pyth
doing as you arrive in this code has no more see problem viewpoint to the launch of world in deepmatrix:

http://costoso.NET/tas_wrl/TAS.WRL

frankly I not understand why
I note that ca walk
so I'll copy paste

-----vous pouvez voir le vrml sur le server de deepmatrix de pyth
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jicer
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Wed 1 Dec - 21:18

the new tas :


je comprend pas pourquoi glview doit etre employer ?
c est absurde pour moi,
X3D impose cela?




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jicer
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Wed 1 Dec - 21:22

et pourquoi je doit ajouter
why add :

proto walker ?
and
proto primeMover ?




--------
plus simple peu etre ?

more simple is possible ?
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Wed 1 Dec - 21:34

jacinto je copie 2 mails reçus de Russ ,
je vais les traduire ,
wait please ,

Jacinto I copy 2 mails I got from Russ , I will translate them , please wait a bit

Quote :

....about solving the “Flattening” problem

using



http://www.pore-cor.com/downloads_41/flow%20map%20and%20viewer.zip





open your “*.wrl” in GLView

Go up to Tools on the tool bar

From that menu select “optimize”

And then File -> Save As



I then ran the file through chisel for good measure.



The only draw back is it sets creaseAngle very high!

So you’ll have to go back in and change that in Notepad.



VrmlPad works as well too, but you must be more cautious!

Seamless3D also has the capability.



http://www.web3d.org/x3d/publiclists/vrml_list_archives/0903/msg00025.html



I have just learned recently that “flattening” can be done in 3DMax, but it is tedious –presumably before the exporting is done.



Setting NavigationInfo to “NONE” with no other option will be difficult if another user comes into the world.

You will be stuck and blinded in their Avatar and they in yours!

You can always turn off their Avatar by selecting “Hide” in the user’s choice menu.

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Wed 1 Dec - 23:03

j ai traduit avec google , je commprend cela

translate inglish to french :
-----------

... .sur le problème « Mise à plat » à l'aide de problèmes
la carte http://www.pore-Cor.com/downloads_41/Flow et viewer.zip
Ouvrez votre « *.wrl » en GLView aller à outils sur la barre d'outils de ce menu, sélectionnez « optimiser »
Et puis fichier-> enregistrer comme
Ensuite, j'ai exécuté le fichier par le biais de ciseau pour faire bonne mesure.
Le seul match retour est qu'il définit creaseAngle très élevé !
Vous devrez remontez et changer cela dans le bloc-notes.
VrmlPad fonctionne ainsi trop, mais vous devez être plus prudents !
Seamless3D a également la capacité.
http://www.Web3D.org/X3D/publiclists/vrml_list_archives/0903/msg00025.html
J'ai tout appris récemment que « aplatissement » peut se faire en 3DMax, mais il est fastidieux de –presumably avant l'exportation.
Définition de NavigationInfo « Aucune » avec aucune autre option sera difficile si un autre utilisateur dans le monde.
Vous sera bloqué et aveuglé dans leur avatar et ils dans vôtre !
Vous pouvez toujours désactiver leur avatar en sélectionnant « Hide » dans le menu de choix de l'utilisateur.
----------

ce que je comprend pas :
c est qu'il y as des noeud nouveau dans navigation et qu'il n existe pas de exemple
que c est dans la nouvelle norme
X3D

jump viewpoint n est plus implementé ok
si on peut le faire avec navinfo alors pourquoi n'y as til pas d'exemple avec navinfo?

Alors pourquoi tout ce code si complexe?

voila ce que je ne cest pas dire en anglais ... (sa m ennerve que ma prof d anglais m'as tromatiser quand j etait petit..
11 ans d anglais ... la honte ..


chisel is top cool !!
i m not use 3dmax is not free ..

(tu veux que je te dise ...je suis un cancre pour les profs.. excuse mon Alain)

you want that I tell you.. .I'm a dunce for teacher... sorry Alain
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Thu 2 Dec - 10:49

c est tres frustrant cela .. pourquoi optimiser?


seamless le fait aussi ? comment?


merci pour le glview russ,
thank's Russ for the link for download glview

interressing programme !

is curious i not encountered link for doawnload in google ...
'glview 4.4 download' is confidencial program..


seamless is ok for this optimisation... il serait mieu car tous peu facilement le telecharger
nous devrions voir comment marche l'optimisation avec seamless !!

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Thu 2 Dec - 19:59

....


Last edited by jicer on Thu 2 Dec - 20:13; edited 1 time in total
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Thu 2 Dec - 20:02

I dont understand , jacinto ,

the "tas" witch is in the list
is very Ok , no ? what you want more ?

le "tas" que toi ou Russ a mis dans la liste des worlds marche très bien , non ?
que cherches-tu de plus ,??

J'ai utilisé opengl ET seamless pour ressortir un autre tas ,
les 2 sont Ok pour moi ,
sauf question viewpoint

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Thu 2 Dec - 20:14

je sais pas ...je deviens fou lol
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PostSubject: Taz and GLView   Fri 3 Dec - 9:10

Taz works well now!

You know GLView 4.4 is really a version of older Contact 4.4?
Holger Grahn (Contact's programmer) use to have GLView available at his old site:
http://home.snafu.de/hg/
But no more Sad

Russ
BTW I think the GLView icon is an image of Holger himself.
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Fri 3 Dec - 15:26

lol !! Smile
je ne suis pas fou
voila le fond du probleme :
il faud preparer les monde pour deepmatrix !
http://deepmatrix.org/documentation/worlddeveloper.html

proto walker est necessaire
----------
Laughing out loud!!
I'm not crazy
Here is the bottom of the problem:
He faud preparing the world for deepmatrix!
http://deepmatrix.org/documentation/worlddeveloper.html


proto walker is necessary
--------
mon bricolage :
my Diy :
http://www.costoso.net/wiki/wakka.php?wiki=PrepareWorldForDeepMatrix


Last edited by jicer on Fri 3 Dec - 17:10; edited 1 time in total
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Fri 3 Dec - 15:32

Smile



l m deleted nano and replace for Nano_Beta in the server in line,

(Nano_Beta is optimised (prepared) for DeepMatrix ...i m supose.. )
Smile

-------
Nano_Beta :
http://costoso.net/nano_deepmatrix_ver1_1//nanob.wrl
----------
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Pyth7
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PostSubject: Walker Proto   Sat 4 Dec - 0:32

Hi Jicer,

We do have language barrier

( I am using google translater -but Alain is better lol! )

>I'm not crazy
>Here is the bottom of the problem:
>He faud preparing the world for deepmatrix!
>http://deepmatrix.org/documentation/worlddeveloper.html


>proto walker is necessary

Yes Walker is necessary, but that is not the problem.
DM Java will build a Walker for your worlds automatically.

The real problem is that the Walker may not work right, because Instant Player EAI Browser is too fussy.
The Walker is built on a ProximitySensor. Instant Player's EAI Browser has problems calculating world bounding boxes for that ProximitySensor when Transforms for very large geometries (IndexedFaceSets) are not simplifed.

tc
Russ
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sat 4 Dec - 13:19

Pyth7 wrote:


... -but Alain is better lol! )


hum LOL , I try :

Quote :
Oui Walker est nécessaire , mais ce n'est pas le problème.
DeepM Java va construire un walker pour vos mondes automatiquement.

Le problème est que le walker peut ne pas fonctionner correctement , parce que Instant Player EAI Browser est trop occupé

. .
Le Walker est construit sur un Proximity Sensor .Instant Player's EAI Browser a des problèmes pour calculer les bouding

boxes d'un monde pour ce proximitySensor quand les Transforms sont celles de grosses géométries (IndexedFaceSets) et

qu'elles n'ont pas été simplifiées .

( Peter is more better , btw Smile

hi all

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sat 4 Dec - 14:42

il n empeche qu'il vaux mieu mettre le walker proto systematiquement

Smile

cela garantie le bon foncionnement
----------

Alain tu as essayer deepmatrix sur ton server?
----
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sat 4 Dec - 14:59

jicer wrote:


Alain tu as essayer deepmatrix sur ton server?
----

Quote :
Alain , did you tried DM on your server ?

No , sorry , jacinto , I am too busy with school , but sure I will try .
Could you tell me what to do ?

Non , sorry , je suis vraiment trop largué because school ;

mais pourrais -tu me dire ce que je dois faire ?
J'essayerai aux vacances de Nöel


I have just uploaded that

http://mixed3d.net/deepmatrix/

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sat 4 Dec - 19:09

tu devrai ouvrir un sujet sur comment mettre deepmatrix server en ligne sur ton provider linux !
au debut copie le dossier deepmatrix 1.4 dans le dossier "opt" dans le systeme de fichier linux
si "opt" n'exite pas tu le creer.

bon pour la suite ... peu etre russ... te dire plus en detail ...comment... moi je ferai de mon mieu , je
suis curieux de savoir.
-----
si ca marche on pourra envisager un truc qui nous dit qui es ou et sur quel server comme :





plaise traduit ... Smile
sujet :
Who is inline ?


Last edited by jicer on Sat 4 Dec - 22:08; edited 2 times in total
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sat 4 Dec - 19:33

wait LOL

reedit , so ;

jacinto said that a new topic about having DM on a server , could be useful

he said that having that sort of stuff could be good -----






well , so here it is :


http://closed.forumactif.com/3d-gallery-f26/deepmattrix-on-your-own-server-t2694.htm#76372

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sat 4 Dec - 22:06

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sun 12 Dec - 14:06

the new nano wrl is nanob6 is in Russ server

l m added particles systeme (Thank's Peter)

plaise wait in the world , the particles run






idea :
the world is possible updated automatiqualy (simultaneous) in the multiple server ?

for exemple in russ server and alain serveur ...

for exemple /SuperAdmin pass


Last edited by jicer on Sun 12 Dec - 14:14; edited 2 times in total
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sun 12 Dec - 14:12

that works for me too !!

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sun 12 Dec - 14:16

that works on Russ server ,
but I have not the particles on "nano" on mixed3d.net server ..

Did you used the same url ?
C'est la même url de ton monde ???

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sun 12 Dec - 14:17

for exemple ... in deepmatrix :

/superadminRussAlain passwordl

(for update world)
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sun 12 Dec - 14:23

maintenant c est sur le sever alain Smile alain
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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Sun 12 Dec - 14:33

right Smile

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PostSubject: Re: ANN: Deep MatrixIP9 1.03 Open-source Multi-user System   Today at 18:07

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